Upcoming events.

Dragan Zivadinov & Aljosa Zivadinov
Mar
17

Dragan Zivadinov & Aljosa Zivadinov

DRAGAN ZIVADINOV / ALJOSA ZIVADINOV

Werkstatt https://www.werkstattistanbul.com/

Dragan Živadinov, Ljubljana'daki AGRFT'de (Tiyatro, Radyo, Film ve Televizyon Akademisi) tiyatro yönetmenliği eğitimi aldı. 1983 yılında retro-garde Theater of the Scipion Nasice Sisters tiyatrosunu kurdu ve 1984 yılında Neue Slowenische Kunst sanat hareketinin kurucularından biri oldu. 1987 yılında Cozmokinetic Theater Red Pilot'ı kurdu. 1990'larda bunu Noordung Cosmokinetic Cabinet'e dönüştürdü. 1998'de postal cosmonaut adayı oldu ve 1999'da yerçekimi olmayan koşullarda ilk kapsamlı performans olan Biomechanics NOORDUNG'u gerçekleştirdi. 2005 ve 2015 yıllarında elli yıllık tiyatro projesi NOORDUNG::1995-2045’i iki defa yeniden sahneledi. 2019'da Syntapiens::IZ /Reka, Reka/ at the FSB, and Biokosmizem::Izreka oyunlarıyla sanatsal vizyon için özel jüri ödülü aldı ve Biokosmizem::Izreka, 2021'de Slovenya Tiyatro Eleştirmenleri ve Theatrologists of Slovenia tarafından 2019'un en iyi ödülüne layık görüldü. 2020 yılında Dunja Zupančič ile birlikte Župančič ödülünü aldı. 2021'deki Sturm und Drang Festivali’nde, yönetmenlik ve en iyi performans dalında Odilo.Zatemnitev.Oratorij ödülünü aldı. 2022’de EPK Novi Sad’ın açılışını sahneledi.

Dragan Živadinov Theatre-ist’te yapacağı konuşması GELECEĞİN TİYATROSU” ile ilgili olacaktır

ALJOSA ZIVADINOV

Already during his studies at AGRFT, Aljoša Živadinov Zupančič introduced himself to the interested public with his plays, among other things, in the last year of the academy, he got the opportunity to direct the first independent theater play "It's hard to be a god", which was created at the suggestion of the Russian writers Strugacki brothers, in Slovenian National Drama Theatre. During his studies, he assisted well-established international directors who also work in Slovenian theater. Among other things, he participated in the projects of Polish-born director Janusz Kica, who works mainly in German-speaking countries with his creations, and Croatian director Ivica Buljan, until recently the director of the Croatian National Theatre. He also often collaborates with his father, the avant-garde director Dragan Živadinov, in various roles. In the 2022/2023 season, Aljoša Živadinov Zupančič took over the leadership of the Center for Performing Arts Research and the Logic of Post-Gravity Art, while at the same time continuing his theatrical journey with the play "Amsterdam", by the Israeli author Maya Arad Yasur in the Mini Theater, "Evacuation of the Spirit" based on the poetry of Srečko . Kosovela and Programmato, a play based on the work of Edvard Zajac, which premiered at the Mediations festival in Istanbul.

Aljoša Živadinov Zupančič, AGRFT’deki (Tiyatro, Radyo, Film ve Televizyon Akademisi) eğitimi sırasında yazdığı oyunlarla tanındı. Akademinin son yılında Rus yazarlar Strugacki kardeşlerin önerisiyle oluşturulan ilk bağımsız tiyatro oyunu "Tanrı Olmak Zor"u Slovenya Ulusal Drama Tiyatrosu'nda yönetme fırsatı buldu. Çalışmaları sırasında, Slovenya tiyatrosunda da çalışan köklü uluslararası yönetmenlere yardımcılık yaptı. Yarattığı eserlerle ağırlıklı olarak Almanca konuşulan ülkelerde çalışan Polonya doğumlu yönetmen Janusz Kica ve yakın zamana kadar Hırvatistan Ulusal Tiyatrosu'nun direktörlüğünü yapan Hırvat yönetmen Ivica Buljan'ın projelerinde yer aldı. Ayrıca babası avangart yönetmen Dragan Živadinov ile de sık sık çeşitli işbirlikleri yapıyor. 2022/2023 sezonunda Aljoša Živadinov Zupančič, Center for Performing Arts Research ve The Logic of Post-Gravity Art’ın liderliğini üstlenirken, aynı zamanda Mini Theatre'da İsrailli yazar Maya Arad Yasur'un "Amsterdam" oyunu, Srečko'nun şiirine dayanan "Ruhun Tahliyesi" ve prömiyerini İstanbul'daki Mediations Festivalinde yapan Edvard Zajac'ın eserine dayanan bir oyun olan “Kosovela ve Programmato” oyunları ile tiyatro yolculuğuna devam ediyor.


View Event →
Festivalciler Buluşuyor
Mar
14

Festivalciler Buluşuyor

Festivalciler Buluşuyor 1- Türkiye’de Tiyatro Festivali Yapmak -

Fatih Ali Emiri Kültür Merkezi

Yerli ve Yabancı festivalciler buluşuyor!

 İstanbul’da başlayan ve Türkiye’nin birçok yerine yayılan tiyatrodaki çoğalma hepimizin malumu. Bu çoğalmanın Anadolu’ya doğru genişlemesinde yerel festivaller de önemli bir rol oynuyor.  Peki nasıl yapıyorlar? Motivasyonları ne? Gözlerini hangi oyunlara çeviriyorlar? Bütçeleri nerden geliyor? Birbirlerini tanıyorlar mı? Böyle bir buluşma onlar için ne ifade ediyor?

 Local festival organisers are meeting!  

We are all aware of the proliferation in theatre that started in Istanbul and spread to many parts of Turkey. Local festivals also play an important role in the expansion of this proliferation towards Anatolia.  So how do they do it? What are their motivations? Which plays do they turn their eyes to? Where do their budgets come from? Do they know each other? What does such a meeting mean to them?

  Yerli ve Yabancı Festivalciler Buluşuyor

 Türkiye’nin farklı şehirlerinde tiyatro festivali yapan ve bir  gün önce yerel sorunları, hedefleri, sanat politikalarını konuşan festival yöneticileri bu defa Tiyatro Vitrini için bir arada gelen konuk festival yöneticileriyle buluşuyor. Deneyim paylaşımı, muhtemel ortaklıklar ve işbirlikleri olasılıklarını masaya yatıracakları bu buluşmanın verimli geçeceğine inanıyoruz.

 Local and Foreign Festival Organisers Meet

 The festival directors who run theatre festivals in different cities of Turkey and talk about local problems, goals and art policies the day before are meeting with the guest festival directors who have come together for Theatre Showcase. We believe that this meeting, where they will discuss the possibilities of experience sharing, possible partnerships and collaborations, will be productive.

 

 

View Event →
Savas Patsalidis (Masterclass)
Mar
13

Savas Patsalidis (Masterclass)

Savas Patsalidis Masterclass etkinliği 13. Mart 2024 saat 11.00-13.00 arasında Ali Emiri Efendi kültür Merkezinde gerçekleşecektir.

 Tiyatro tarihi ve kuramı profesörü, International Association of Theatre Critics (IATC) yayın organı Critical Stages editörü Savas Patsalidis, bu yıl ikincisi düzenlenecek İstanbul Tiyatro Vitrini için bir kez daha Türkiye’ye geliyor. 

Başvurular theatreist2022@gmail.com adresine yapılacak olup katılımcı sayısı 10 olarak sınırlandırılmıştır. Başvuru sırasına göre kabul edilecektir. Toplantı dili İngilizcedir.

Yer: Fatih Ali Emiri Kültür Merkezi

Fatih Mimar Sinan Mah. Akşemsettin cad. No:52

Theater Criticism Masterclass and Workshop with Savas Patsalidis

 Savas Patsalidis, professor of theater history and theory, and editor of the International Association of Theater Critics (IATC) publication Critical Stages, is coming to Türkiye once again for the Istanbul Theater Showcase, which will be held for the second time this year.

Savas Patsalidis will give a 'masterclass' on theater criticism at Baruthane on Wednesday, March 13, between 11:00 - 13:00. Patsalidis will also hold two criticism workshops with young theater critics on the plays in the showcase selection on Wednesday, right after the masterclass  between 14.00-15.00  and on Saturday, March 16, between 11:00 - 13:00 at Alan Kadıköy. Critiques selected from the productions of this workshop will be published in Critical Stages magazine.

 Events are free. Both events will take place in English and there will be no Turkish translation. To participate in the events, please fill out the application form. Selected participants will be informed. all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

View Event →
Esther Slevogt
Mar
13

Esther Slevogt

Esther Slevogt—- “DİJİTAL PLATFORMDA ELEŞTİRİ” İKİ OTURUM

13.03.2024 11.00-13.00 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ RIDVAN ÇELİKEL ARKEOLOJİ MÜZESİ SALONU 15.03.2024-11.00-13.00 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ RIDVAN ÇELİKEL ARKEOLOJİ MÜZESİ SALONU

 Online tiyatro dergisi Nachtkritik, 2007 yılında kuruluşu özellikle internet nedeniyle radikal bir şekilde değişen kamusal alana bir tepki olarak doğmuştur. Eleştiri, kuruculara göre, artık sanat hakkında nihai bir yargı olmaktan çıkıp, bir sanat eseri hakkında olabildiğince fazla kişinin katıldığı bir tartışma alanı yaratmalıydı. İnternetin sunduğu interaktif imkanlar, sanat eserleri için “tek yönlü eleştiri yolunu” açmak ve farklı seslerin duyulduğu iki yönlü bir tartışma alanı yaratmak için ideal fırsatlar sunuyordu. Yayınlandıkları andan itibaren nachtkritik.de okuyucular eleştiriler hakkında yorum yapma fırsatına sahip, karşı görüşlerini formüle edebilir veya kendi eleştirilerini yazabilmektedirler. Her bir sanatsal eser için böylece zaman içinde çok sesli bir resim ortaya çıkmaktadır. Ancak dijitalleşme çağında bir sanat eseri hakkındaki görüş profesyonel ve amatör seslerden oluşmasına karşın, profesyonel eleştiri kriterleri önemini korumaktadır.

Bir eleştiri nasıl yapılandırılmalı? Sanat eseri hakkında anlaşılır bir resmi nasıl aktarabilirim? Değerlendirmemi okuyucu tarafından anlaşılabilir bir şekilde metinde nasıl sunarım? İki günlük bir atölye çalışmasında, Nachtkritik kurucu ortağı ve genel yayın yönetmeni Esther Slevogt, kariyeriyle ilgili deneyimlerini paylaşacak, dijitalleşme çağında bir eleştirmen olarak çalışmaları ve yazıları hakkında konuşacak. Akşam, tiyatroya ortak bir ziyaretin ardından katılımcılar eleştiriler yazacak ve atölyenin ikinci gününde yazılar hakkında konuşulacak. Theatreİst – İ.Ü. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü – Goethe-Enstitüsü İstanbul

 Söyleşi Yeri: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi LALELİ / BEYAZIT

View Event →
Darius Bork&Jari Juutinen
Mar
11

Darius Bork&Jari Juutinen

DARİUS BORK & JARI JUUTINEN TÜRKİYE’DEN TİYATRO YÖNETMENLERİYLE BULUŞUYOR

Saat 14.00-16.00 CAS SAHNE Kuloğlu mah. Ağa Hamamı sok. No 18/1 Cihangir Beyoğlu

Gerekirse İngilizce çeviri yapılacaktır.

İki Sanat Yönetmeninin katılacağı söyleşiye davetlisiniz.

Darius Bork ve Jari Juutinen Türkiye'den yönetmenlerle buluşuyor. Jari Juutinen oyun yazarı / sahne yönetmeni ve sadsongskomplex:fi'nin kurucusu, Darius Bork ise çağdaş sanat küratörü ve sadsongskomplex:fi tiyatro kolektifinin uluslararası temsilcisidir. Sanat alanındaki yolculukları, projeleri hakkında konuşacaklar ve fikir geliştirmek, çalışmak ve işbirliği yapmak için yerel yönetmenlerle fikir alışverişinde bulunacaklar.

2019 yılında yeni sanat fuarı Art Zagreb'in ekibinde yer aldı ve fuarın küratörlüğünü yaparken aşağıdakilerin de aralarından bulunduğu sergileri düzenlediler; Kunsthochschule'nin "Tek Özgürlük İçin Gerçek Yalanlar" adlı yan etkinlik sergileri, Berlin Weissensee, Accademia di Belle Arti di Venezia "Opera Prima" ve "Metallunia" ALU Zagreb. Başlıca ilgi alanları arasında yeni ortaya çıkan genç sanatçıları desteklemenin yanı sıra yeni, yaratıcı sanat ve kültür projeleri tasarlamak yer almakta.

2023 baharından bu yana ise sadsongskomplex:fi'yi halkla ilişkiler, uluslararası temaslar ve üretim alanında desteklemektedir.

Cultural Manager / Consultant / Networker Darius Bork (Cologne 1965), former advertising and fashion photographer, gallerist in Spain from 1992-2002. Subsequently, he relocated to Berlin, first as artistic director of the Starke Foundation and freelance curator, followed by the Freies Museum Berlin from 2013. Since 2016 he lives and works between Berlin, Trieste and Rijeka. In Trieste he collaborates with various institutions and galleries, including Trieste Contemporanea / Studio Tommaseo and ARCA. In 2019 he was part of the team of the new art fair Art Zagreb and curated, among others, the side-event exhibitions "True Lies For Singled Freedom" of the Kunsthochschule Berlin Weissensee, "Opera Prima" of the Accademia di Belle Arti di Venezia and "Metallunia" of ALU Zagreb. His main interest concerns young emerging artists as well as the creation of new innovative art and cultural projects. Since spring 2023, he is supporting sadsongskomplex:fi in the area of public relations, international contacts and production

Jari Juutinen,

Jari Juutinen,

 sadsongskomplex:fi Kurucusu / Yönetmen / Oyun Yazarı

 Oyun yazarı-yönetmen Jari Juutinen (1959 doğumlu) kesinlikle uluslararası alanda en aktif Fin tiyatro sanatçılarından biridir. Juutinen çetrefilli konulardan çekinmemesiyle tanınmasının yanı sıra oyunlarında  genellikle adalet, sosyal meseleler ve aşkın gücü gibi temaları çalışır. Muhtemelen en iyi bilinen oyunu 2008’de Avignon’da epey sükse yapan  "I Am Adolf Eichmann" (İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca dillerine çevrildi) , kötülüğün sıradanlığına işaret etmek için savaş suçlusunun arkasındaki bireyi öne çıkarmıştı. "Juliet, Juliet!" (Fransızca, Gürcüce ve İngilizce dillerine çevrildi) adlı oyun 2011 yılında Küba’da yapılan  XIV Festival Internacional de Teatro de la Habana'ya davet edildi ve sahnelendi. 1990'larda Finlandiya’da Teatteri Vanha Juko adlı tiyatroyu kurdu ve burada diğer önemli Fin çağdaş oyunlarının yanı sıra kendi eserlerini de sahneledi. 2007-2015 yılları arasında Lappeenranta Şehir Tiyatrosu'nun sanat yönetmenliğini yaparak uluslararası alanda olağanüstü bir ilgi uyandırdı. Juutinen Finlandiya'nın yanı sıra Rusya, Lüksemburg, Gürcistan, Slovenya ve İtalya'da da yönetmenlik yaptı. Eserleri Gürcistan, Rusya, ABD, Küba, Estonya, Litvanya, Belarus, Belçika, Lüksemburg, Fransa, Slovenya, Ermenistan ve Büyük Britanya'da turneleri yaptı.

 Juutinen, 2013 yılında Kristian Smeds'in "Avrupa'nın Kalbinden Hüzünlü Şarkılar" adlı oyununun Finlandiya prömiyerini yönetti ve o tarihten bu yana tüm Avrupa'da turne yaptı. Juutinen, uluslararası alanda faaliyet gösteren Helsinki merkezli tiyatro topluluğu olan sadsongskomplex:fi'nin (Kuruluş Tarihi 2015) kurucusudur. 2016-2020 yılları için takdir edilen 5 Yıllık Devlet Sanatçısı Hibesi'ni  alan Juutinen, almıştır Ekim 2023'te İtalya'da en son kurum içi prodüksiyonu olan "Ultimo Atto "nun prömiyerini yaptı ve son olarak Slovenya'da 7 Şubat 2024'te Celje'de prömiyeri yapılan "...and the rest is Silence "ın yeni bir uyarlaması üzerinde çalıştı.

 Founder of sadsongskomplex:fi / Director / Playwright

Playwright-director Jari Juutinen (born 1959) is absolutely one of the most internationally active Finnish theatre artists. Juutinen is said not to shy away from difficult topics and his plays often deal with themes such as justice, social issues and force of love. His probably best known play ”I Am Adolf Eichmann“ (available in English, German, French and Spanish) – success in Avignon 2008 – brings forward the individual behind the war criminal to point out the banality of evil. The play “Juliet, Juliet!“ (available in French, Georgian and English) was invited and performed among others at XIV Festival Internacional de Teatro de la Habana in Cuba 2011. In the 1990s, he founded the Finnish ensemble theatre Teatteri Vanha Juko where he staged his works amongst other important Finnish contemporary plays. In 2007-2015, he was the artistic director of Lappeenranta City Theatre raising exceptional international interest. Besides in Finland, Juutinen has directed in Russia, Luxembourg, Georgia, Slovenia and Italy. His works have toured internationally in Georgia, Russia, USA, Cuba, Estonia, Lithuania, Belarus, Belgium, Luxembourg, France, Slovenia, Armenia and Great Britain. In the year 2013 Juutinen directed the Finnish premiere of Kristian Smeds’ play “Sad Songs from the Heart of Europe“ that has toured all around Europe ever since. Juutinen is the founder of internationally operating Helsinki-based theatre company sadsongskomplex:fi (Est. 2015).

For the years 2016–2020, Juutinen has received the appreciated 5-Year State Artist Grant. In October 2023, he premiered the most recent in-house production “Ultimo Atto” in Italy and has  currently been working on a new version of "...and the rest is Silence" in Slovenia, which had its premiere in Celje on 7 February 2024

View Event →